dimarts, 9 de febrer del 2010

Cims borrascosos


Jo no tinc més raons per casar-me amb Edgar Linton que les que tinc per anar al cel; i si aquest malvat d'aquí no hagués fet anar Heathcliff tan avall, ni tan sols hi hauria pensat. Actualment seria degradant per a mi casar-me amb Heathcliff, per això ell no sabrà mai com l'estimo; i no perquè sigui ben plantat, sinó perquè és més jo que jo mateixa. No sé de qué estan fetes les nostres ànimes, però, sigui del que sigui, la seva i la meva són la mateixa, mentre que la de Linton és tan diferent de les nostres com un raig de lluna d'un llampec, o com la gebrada del foc.

2 comentaris:

  1. De una cosa estoy segura. No acabaremos tan mal como ellos.

    ResponElimina
  2. És la millor novel·la de literatura clàssica anglesa que he llegit.
    No m'agraden massa els triangles amorosos ni els llibres que tracten d'amor, però he de confessar que aquest m'ha tocat la fibra i el rellegeixc tantes voltes com hi siga necessàri :)

    ResponElimina